Ad van Fessem (links) en Henk van Keulen.
Ad van Fessem (links) en Henk van Keulen. Museum Amstelland

Museum Amstelland pakt door en zoekt twee communicatietoppers

4 maart 2020 om 11:30 Maatschappelijk

OUDERKERK De gang zit er goed in bij het museum in de Kerkstraat, maar… 'Help! We komen
handen te kort!'  Opgetogen wandelen Henk van Keulen en Ad van Fessem door Museum
Amstelland.

Henk, die voorzitter is van het bestuur van het museum, laat zien wat een vooruitgang er is geboekt sinds de verbouwing van het museum begin vorig jaar is gestart. "Moet je zien wat een mooie, lichte en aangename ruimte het is geworden. En dan te bedenken dat de vloer nog niet eens af is.' Een oude landkaart van de Amstel wordt namelijk – middels een onverslijtbaar vloerfolie – over de gehele vloer van het museum aangebracht. "We leggen de laatste hand aan de voorbereidingen!"

Ook Ad is blij met de voortgang. "Ook met de ontwikkelingen die je niet kan zien. Zo is ons vriendenbestand enorm gegroeid en heeft een aantal ondernemers toegezegd om ons financieel te steunen. Zo sponsort het bedrijf Infento, van de Ouderkerker ondernemer Rogier Groen de vloer. Fantastisch!" 

DROGE VOETEN En er wordt hard gewerkt aan de eerste echte vaste expositie 'Droge Voeten', die in samenwerking met het waterschap wordt gerealiseerd. Ondertussen loopt er nu alweer de derde kunstexpositie in een korte tijd. Na plaatselijke acquarel-grootheid Ton Albers en duo-exposanten Florine Kerkmeer en Kees Mirande is thans werk te zien van Wijnand Slokker en Vanessa Rademaker.

Het laat zich raden dat daar achter de schermen veel tijd in wordt gestoken. De twee besturen (Museum Amstelland en Vrienden Museum Amstelland) tellen bij elkaar vijf koppen. Henk en Ad voelen al een tijd aan hun water dat het museum meer 'handjes' nodig heeft. Henk: "Ieder heeft zo zijn eigen portefeuille en specifieke aandachtspunten, maar vooral de activiteiten op het gebied van interne en externe communicatie, marketing, pr en reclame doet iedereen er een beetje bij. Wat zouden wij geholpen zijn als we iemand konden vinden die onze 'directeur marketing' kon zijn!' Het gaat dan vooral om het contact met de lokale pers, het verbeteren en bijhouden van de eigen website en het boosten van de aanwezigheid in social media.
Henk: "Iemand dus die goed kan spreken, schrijven, wat van vormgeving weet, en zich als een vis in het water voelt op Facebook, Instagram en ja… misschien ook wel op Snapchat en Tiktok!"

VRIENDENBEHEER Voor de activiteiten bij de Vriendenstichting geldt eigenlijk hetzelfde. Ad: "We storten ons met razend veel energie op onze bezigheden en waar we dan te weinig tijd voor over hebben is het structurele contact met onze vrienden. Het zou geweldig zijn als we er een crack op het gebied van 'vriendenbeheer' bij zouden hebben." Wat bedoelt Van Fessem daarmee? "Wij onderhouden het contact met onze vrienden en sponsoren middels de telefoon, brieven, wenskaarten en nieuwsbrieven. Daarom is het heel belangrijk dat ons adressenbestand strak op orde is, én AVG-proof! Degene die we zoeken, krijgt de verantwoordelijkheid om dat te stroomlijnen en zorgt ervoor dat onze mailings tiptop de deur uitgaan."
Okay, maar als mensen dit lezen en ze denken, hé dit is misschien wel iets voor mij, hoe komen zij dan in contact met Henk of Ad? "Nou, gewoon bellen of mailen", zeggen zij in koor, "want wie wil er nou niet deel uitmaken van het vrolijkste museumteam van Ouderkerk a/d Amstel en wijde omtrek?"
Henk van Keulen - henk.vankeulen@museumamstelland.nl (06-5468 8992)
Ad van Fessem - ad.vanfessem@museumamstelland.nl (06-2279 7971)

advertentie
advertentie