Afbeelding
Gemeente Amstelveen

Nieuwe website beleefamstelveen.nl zet de stad nog beter op de kaart

27 juni 2020 om 15:35 Recreatie

AMSTELVEEN Amstelveen lanceert woensdag 1 juli de nieuwe website beleefamstelveen.nl. Deze website is onderdeel van het (stads)promotieplan van de gemeente. Het platform biedt een podium voor al het aanbod in Amstelveen op het gebied van toerisme, sport, cultuur, recreatie, horeca en winkelen. 

Prominent onderdeel is de Uitagenda waarin per dag of periode te zien is wat er te doen is in de stad. Daarnaast is er ruimte voor lokale initiatieven van organisaties en ondernemers.

OP PAD IN EIGEN STAD De uitvoering van het stadspromotieplan vindt plaats in fases. Voorlopig richt de gemeente zich vooral op de inwoners. De afgelopen maanden was iedereen vanwege de coronamaatregelen vooral aan huis gebonden. Langzamerhand is er vanwege de versoepeling van de maatregelen meer mogelijk. Musea, bioscopen en theaters, restaurants en culturele instellingen zijn weer open met inachtneming van de 1,5 meter afstand. Veel mensen blijven deze zomer in Nederland, maar willen wel graag op pad en dingen ondernemen. Daarom wil de gemeente activiteiten in Amstelveen actief onder de aandacht brengen via de website beleefamstelveen.nl. De website zet de verschillende ondernemers en instellingen, van restaurant tot bowlingbaan en museum tot speelboerderij in de etalage en biedt inspiratie aan inwoners van Amstelveen om deze zomer de stad te(her)ontdekken.

OP DE KAART Wethouder Floor Gordon (Economische Zaken): “Met het nieuwe platform beleefamstelveen.nl kunnen we Amstelveen en onze 250 partners beter op de kaart zetten. De Klankbordgroep Stadspromotie en al onze partners in Amstelveen wil ik bedanken voor het meedenken hierover en voor de invulling van de website met teksten en foto’s. Samen laten we zien wat voor moois Amstelveen te bieden heeft. Ik vind het ontzettend belangrijk om onze culturele en sportinstellingen, onze horeca, winkeliers en ondernemers na een moeilijke tijd, te blijven helpen."

Het Promotieplan heeft als belangrijk doel bij te dragen aan herstel, versterking en ondersteuning van de lokale economie na de klap van de coronacrisis. Met de nieuwe website kan het aanbod op het gebied van toerisme, recreatie, sport en cultuur nog beter onder de aandacht gebracht worden, aldus de wethouder. Op de verschillende terreinen laat de website highlights en de bijzondere pareltjes van de stad zien. Het doel is om Amstelveners en de bewoners van de regio te interesseren om op ontdekkingstocht te gaan in Amstelveen. Hoe bijzonder zijn de heemparken, het diverse aanbod aan cultuur en horeca en verschillende fiets- en wandelroutes door Amstelveen en het buitengebied. Vanaf 1 juli is het aanbod van 250 organisaties en ondernemers op de website te zien en de komende maanden zullen ook de verschillende wandel- en fietsroutes op de website geplaatst worden.

advertentie
advertentie