Afbeelding
Creative Studio Qoia

Willen is kunnen bij OSB Amsterdam

21 januari 2022 om 11:30 Zakelijk

AMSTERDAM Open Schoolgemeenschap Bijlmer (OSB) gaat er wat anders uitzien. OSB heeft leerlingen gevraagd wat zij van de school vinden en wat zij belangrijk vinden op hun eigen school. Uit de WhatsApp Safari bleek dat leerlingen ondernemend, creatief en vindingrijk zijn. 

Directeur Maryse Knook geeft aan: “We vinden dat we wat meer mee mogen gaan met de tijd. We gaan nog beter aansluiten op de belevingswereld van onze leerlingen, zodat het duidelijker wordt waarvoor je iets leert. Leerlingen hebben ons enorm veel ideeën gegeven over hoe dat beter zou kunnen. Er is grote belangstelling voor leren van het leven van alledag: samenwerken, ondernemen, financiën, op kamers wonen, geluk, omgaan met tegenslagen etc”. 

OSB IN BEDRIJF Vorig jaar organiseerde OSB al de ‘Week van de Ambitie’. Leerlingen van 3 vmbo hebben een week lang kennis kunnen maken met allerlei beroepen via speeddates, workshops etc. Vanaf dit schooljaar gaat OSB dit voortzetten en uitbreiden naar de havo en het vwo. ‘OSB in bedrijf’ is een programma waarmee de leerlingen in iedere leerfase kennismaken met interessante beroepen, bedrijven en instellingen. Dit in combinatie met de uitgebreide aandacht voor sport en kunst wordt deze middelbare school nog aantrekkelijker. OSB staat voor een school waarmee je later verder komt. OSB neemt de leerling al vroeg mee in toekomstige vaardigheden en de oriëntatie op beroepen en bedrijven, zodat leerlingen weten waarvoor ze leren en hoe je dingen gedaan krijgt. Een ambitie die past bij de jeugd van vandaag en morgen.

HUISSTIJL “Alles begint met een droom. Laten we samen dromen en er iets moois van maken. De schouders eronder en verder kijken. Als we iets willen, dan kunnen  we het toch gewoon. Dat past bij onze school. Mét en door onze eigen leerlingen.”; aldus Maryse Knook. “Willen is écht kunnen bij OSB. Met een nieuwe huisstijl willen we aansluiten bij deze hernieuwde koers. De komende periode zal deze huisstijl in al onze communicatie en publiciteitsuitingen doorgevoerd worden.”

advertentie
advertentie